Google+
Ξουλίδου Σταυρούλα - π.Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης
Get the Flash Playerto see this player.
Αρχική σελίδα arrow Δελτία Τύπου arrow ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ Ν/Σ «ΕΡΕΥΝΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ &ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ)

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ Ν/Σ «ΕΡΕΥΝΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ &ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ)

Τετάρτη, 26 Νοέμβριος 2014

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ Ν/Σ

«ΕΡΕΥΝΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ &ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

(ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ)

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ολοκληρώνεται σήμερα η διαδικασία συζήτησης του κατατεθέντος νομοσχεδίου που αφορά στην Έρευνα, την Τεχνολογική Ανάπτυξη και την Καινοτομία, το οποίο έχει ως στόχο συγκεκριμένα να εκσυγχρονίσει και αναμορφώσει το υπάρχον νομοθετικό υπόβαθρο σύμφωνα με τις σύγχρονες και συνεχώς αναπτυσσόμενες εθνικές και παγκόσμιες προκλήσεις.

Χωρίς καμία έκπληξη η συγκυβέρνηση υποστηρίζει σθεναρά ότι το παρόν νομοσχέδιο, όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση, αποτελεί προσπάθεια αξιοποίησης του αρχικού θεσμικού πλαισίου για την έρευνα με την ενσωμάτωση των εξελίξεων που έχουν σημειωθεί με την πάροδο των ετών. Φυσικά, η συγκυβέρνηση εξ αρχής υπεραμύνθηκε του παρόντος νομοσχεδίου. Υποστήριζε ότι θα τεθούν οι βάσεις για την ανάπτυξη των τριών αυτών τομέων μέσω ενεργειών σύμπραξης μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, ώστε να δημιουργεί το απαραίτητο και γόνιμο έδαφος για μια συλλογική και εθνική προσπάθεια που θα συμβάλλει στη θεμελίωση ενός προηγμένου ενιαίου ευρωπαϊκού και εθνικού ερευνητικού χώρου.

Ένα τέτοιο φερέλπιδο σχέδιο νόμου δημιουργεί χωρίς καμία αντίρρηση και αμφιβολία ασφαλώς μεγάλες ελπίδες και προσδοκίες για τη μελλοντικά επιτεύγματα της Έρευνας, της Τεχνολογικής Ανάπτυξης και της Καινοτομίας στην Ελλάδα. Στις σελίδες του σχεδίου νόμου διαβάζουμε μια ογκώδη και πολλά υποσχόμενη επιχειρηματολογία για τους σκοπούς, τους στόχους και τη χρησιμότητα εφαρμογής του. Ενδεικτικά αναφέρω κάποιες εξ’ αυτών όπως: η ενίσχυση του ερευνητικού δυναμικού, η δημιουργία νέων επιχειρήσεων, η χάραξη Εθνικής Στρατηγικής για την Έρευνα, την Τεχνολογική Ανάπτυξη και την Καινοτομία, οι καρποφόρες διαδικασίες χρηματοδότησης, η απλούστευση των δραστηριοτήτων στα ερευνητικά κέντρα και στους τεχνολογικούς φορείς. Οι μεγαλειώδεις εξαγγελίες υπόσχονται ένα μεγαλόπνοο σχέδιο δράσης για τη θεμελίωση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που θα μπορέσει να αποκτήσει η Ελλάδα αξιοποιώντας τους εν λόγω ζωτικής σημασίας τομείς. Επίσης, μέσω της ενίσχυσης του ερευνητικού δυναμικού το φαινόμενο brain drop, δηλαδή της διαρροής εγκεφάλων θα αποφευχθεί και δεν χρειαστεί η «άτακτη» φυγή των επιστημόνων σε χώρες του εξωτερικού. Η προώθηση καινοτόμων ιδεών και η ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ της ερευνητικής και της ακαδημαϊκής κοινότητας καθώς και η ευέλικτη εθνική στρατηγική , είναι μερικές ακόμα από τις υποσχέσεις του νομοσχεδίου.

Ωστόσο όμως, πρόκειται για ρηχές και στείρες υποσχέσεις που δείχνουν άγνοια για την πραγματικότητα. Όλες οι φρούδες και πομπώδεις υποσχέσεις δεν μπορούν να τονώσουν την έρευνα. Η έρευνα, όπως και η τεχνολογία και η καινοτομία αποτελούν επένδυση και όχι δαπάνη. Αυτή τη βασική χαρακτηριστική λεπτομέρεια φαίνεται να αμελούν οι συντήξαντες του νόμου. Τα τελευταία χρόνια οι τομείς αυτοί φυτοζωούν και βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού έτοιμοι να αυτοκτονήσουν. Οι κρατικές δαπάνες κυμαίνονται σε εξαιρετικά οριακά ποσοστά και παρόλες τις αντιξοότητες ο ερευνητικός ιστός επιτυγχάνει συνεχώς αξιέπαινες διεθνείς διακρίσεις.

Ουσιαστικά, αξιολογώντας αντικειμενικά το νομοσχέδιο παρατηρούμε μια παράδοξη, ελλιπή, άστοχη και ασαφή στοιχειοθέτηση. Ο δημόσιος ερευνητικός χώρος αποψιλώνεται, αποδυναμώνεται, ιδιωτικοποιείται και υπάγεται πλέον στους νόμους της αγοράς. Έτσι, λοιπόν, ανταμείβει η πολιτεία τους άριστους… με την περιφρόνηση, με τις περικοπές και δημιουργώντας ανασχετικούς παράγοντες που θα αλλοιώσουν την ερευνητική και επιστημονική ποιότητα.

Ο τροχός προχωράει πίσω αντί να ατενίζει το μέλλον. Δεν προασπίζονται οι θεμελιώδεις αρχές της έρευνας. Αντί αυτού έχουμε την πρόκληση ανατροπών στο δημόσιο ερευνητικό σύστημα. Ένας νόμος, που κατά τα λεγόμενά σας, έρχεται να συμπληρώσει και να αναβαθμίσει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο οφείλει να ενσωματώνει τις επιτακτικές ανάγκες και τις εξελίξεις που έχουν διαδραματιστεί με την πάροδο του χρόνου. Η τεχνολογία κινείται με αλματώδης ρυθμούς και η νομοθετική αλλαγή είναι αναγκαία προκειμένου να έχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα. Οφείλουμε όμως να χτίζουμε επάνω σε γερά θεμέλια έχοντας ως εφαλτήριο ήδη επιτυχημένα μοντέλα που θα μας ωθήσουν σταδιακά και σταθερά στην κορυφή. Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ακολουθήσουμε το μονοπάτι της αοριστολογίας και θα υιοθετήσουμε τις ρυθμίσεις ενός νομοσχεδίου που δεν έχει καμία αναφορά στις διεθνείς εξελίξεις της παγκόσμιας αγοράς, που δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και που λειτουργεί σαν ανασταλτικός παράγοντας ανάπτυξης.

Αναφορικά με τα επιμέρους άρθρα και αρχίζοντας από το άρθρο 2 «Ορισμοί», δεν αποσαφηνίζονται οι βασικές έννοιες των κυρίως όρων, ως όφειλε. Ο όρος του ερευνητή δεν είναι ξεκάθαρος και διευρυμένος και η ασάφεια αυτή, είναι ικανή να προκαλέσει μια σειρά παρερμηνειών.

Στο άρθρο 4, διακρίνουμε την αμέλεια σας σχετικά με την εναρμόνιση της Εθνικής Στρατηγικής για την Έρευνα, την Τεχνολογία και την Ανάπτυξη, στο σύγχρονο και απαιτητικό τεχνολογικό περιβάλλον. Οι εθνικές προτεραιότητες δε συγκλίνουν με τις απαιτήσεις της κοινωνίας και της οικονομίας και δεν ενισχύονται οι δεσμοί έρευνας με την ανώτατη εκπαίδευση.

Στο άρθρο 5 η έλλειψη σταθερής χρηματοδότησης, που είναι ένα ζήτημα μείζονος σημασίας, καταστρέφει το κέλυφος της έρευνας και η τακτική σας να μην μεριμνήσετε για την οικοδόμηση μιας ουσιαστικής εθνικής πολιτικής είναι ολοφάνερη.

Σχετικά με το άρθρο 8 θα υπερτονίσω τη δημιουργία μιας παντοδύναμης Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας. Η ΓΓΕΤ βαπτίζεται σε ελεγκτή των πάντων, χωρίς όμως να υπάρχει αυστηρό πλαίσιο επιτήρησης για την ίδια. Όπως είπα και στη σχετική ομιλία μου στην επιτροπή είναι το λιγότερο παράδοξο ο ίδιος φορέας που ελέγχει να χρηματοδοτεί. Η τάση για ανάληψη πολλαπλών εξουσιών από τη ΓΓΕΤ διαφαίνεται και στην παράγραφο 2 του άρθρου 49, βάσει της οποίας η ΓΓΕΤ είναι αρμόδια για τη σύσταση, για τους σκοπούς και για την εποπτεία των ερευνητικών κέντρων. Για να υπάρχουν διαφανείς διαδικασίες προτείνουμε τη δημιουργία ενός Εθνικού Συμβουλευτικού Οργάνου, το οποίο θα είναι αρμόδιο για την προώθηση, την εποπτεία και τη διαχείριση καινοτόμων ιδεών.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το άρθρο 11 «Εθνικό Συμβούλιο ‘Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΚ), στο οποίο δίνεται η δυνατότητα να έχει απόλυτη ελευθερία κινήσεων.

Το φλέγον άρθρο 18 με τίτλο « Προσωπικό Ερευνητικών Κέντρων και Ινστιτούτων» έχει ως σκοπό την αναγνώριση και την ανάγκη προσαρμογής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Υπάρχει όμως απόκλιση μεταξύ αιτιολογικής έκθεσης και άρθρου. Αν και έχουν γίνει ποικίλες αναπροσαρμογές, εντούτοις το περιεχόμενο του άρθρου δεν εμπίπτει με το σύνολο του νομοσχεδίου. Επιστεγάζει ανατροπές στο εργασιακό καθεστώς, διαπραγματεύεται τη μονιμότητα των ερευνητών Α και Β βαθμίδας, τους οποίους μάλιστα υποβαθμίζει έναντι των πανεπιστημιακών. Αυτή είναι η εξομοίωση που επαγγέλλεστε;

Επιπροσθέτως, άκρως σημαντικό είναι και το άρθρο 23 το οποίο αφορά στη Δημόσια Χρηματοδότηση. Προκύπτει, λοιπόν, από το συγκεκριμένο η άρθρο ότι η επιχορήγηση των ερευνητικών κέντρων δεν θα είναι επαρκής ούτε για την κάλυψη των βασικών τους αναγκών. Τα λειτουργικά έξοδα δεν διασφαλίζονται. Έχουμε το παράλογο ότι οι υψηλές επιστημονικές επιδόσεις «συνοδεύονται» από πενιχρές χρηματοδοτήσεις. Στο εξής στον κυκεώνα του ισοπεδωτικού χαρακτήρα και της εκ νέου υποβάθμισης θα προστεθεί και η ανάληψη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Ουσιαστικά, το ερευνητικά κέντρα θα επαφίονται στην ανάληψη χρηματοδοτούμενων έργων, προκειμένου να εξασφαλίσουν την προαπαιτούμενη για τη λειτουργία τους χρηματοδότηση.

Δεν θα μακρηγορήσω άλλο επί των άρθρων. Θα ήθελα να τοποθετηθώ για τις τροπολογίες που συνοδεύουν το νομοσχέδιο:

  1. Με την τροπολογία 2028/284 «Υποχρέωση συμπληρωματικής καταχώρησης στο Πληροφοριακό Σύστημα <ΕΡΓΑΝΗ> β. Ρυθμίσεις ασφάλισης μεταπτυχιακών υπότροφων Α κύκλου του Ι.Κ.Υ. γ. Παράταση απόσπασης υπαλλήλων ΕΟΠΥΥ δ. Ρυθμίσεις μισθών υπερημερίας ε. Σύσταση Λευκού Μητρώου Συνεπών Επιχειρήσεων στο σύστημα <ΕΡΓΑΝΗ> στ. Μεταφορά στον προϋπολογισμό του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ των κοινών λειτουργικών δαπανών των υπηρεσιών αυτού, του ΕΟΠΥΥ, των ΔΥΠΕ και του ΟΑΕΕ. ζ. Ρύθμιση θεμάτων ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ η. Επανακαθορίζεται ο βαθμός του δικαστικού που προεδρεύει της κλήρωσης για την Δευτεροβάθμια Πενταμελή Επιτροπή Διαιτησίας», συμφωνούμε,

  1. όπως επίσης και με την 2029/285 σχετικά με τους Αξιωματικούς ΛΣ- ΕΛ.ΑΚΤ. και με τις έκτακτες μεταθέσεις του προσωπικού Λ.Σ.

  1. Mε την Τροπολογία 2030/286 «Ρύθμιση θεμάτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θεμάτων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Παραμένει τελικώς το μάθημα της Λογοτεχνίας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα παρόλα αυτά . Επιπλέον ορίζεται ότι οι κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ΜΕΤΑΓΕΝΕΣΤΕΡΟ έτος από αυτό της αποφοίτησής τους, με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις των αποφοίτων των ΓΕΛ. Η ρύθμιση αυτή αποκλείει ουσιαστικά τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε.

  1. Η Τροπολογία 2031/287 «Θέματα σχετικά με τη Διοικητική  Οργάνωση Μειονοτικής Εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού προσωπικού μειονοτικών σχολείων, της λειτουργίας και επιστημονικής- παιδαγωγικής υποστήριξης μειονοτικών σχολείων και της ίδρυσης διδασκαλείου εκπαιδευτικών μειονοτικού προγράμματος κ.α» επιχειρεί την οργάνωση της μειονοτικής εκπαίδευσης και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου που τη διέπει. Η ρύθμιση έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό της μειονοτικής εκπαίδευσης και φυσικά την επικροτούμε. Επιπλέον καθορίζεται η διαδικασία εξομοίωσης των αποφοίτων της ΕΠΑΘ με τους πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης.

  1. την Τροπολογία 2032/288 «Τροποποίηση διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), τροποποίηση διατάξεων του Οργανισμού του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και ρύθμιση θεμάτων του εν λόγω Υπουργείου» ορίζονται αυστηρές ποινές στις περιπτώσεις που ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος εκπαιδευτικού ή υπαλλήλου που υπηρετεί σε σχολείο για έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή οικονομική εκμετάλλευση της γενετήσιας ζωής.

Θα ήθελα πραγματικά να σταθώ στην Τροπολογία 2033/289 «α. Τροποποίηση - συμπλήρωση διατάξεων του ν.4186/2013 που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου β. Ρύθμιση θεμάτων απασχόλησης των εργαζομένων στα ιδιωτικά σχολεία» και στο θεσμό της μαθητείας. Από τη ψήφιση του Ν.4186 διατυπώναμε τις εντονότατες αντιρρήσεις μας για το θέμα αυτό αλλά το Υπουργείο Παιδείας κώφευε θέλοντας να υπηρετήσει συμφέροντα. Ο ν. 4186 έχει λοιπόν δομικό λάθος (κεφάλαιο Δ, άρθρο 17 και εξής), όταν αναφέρεται στη «μη τυπική εκπαίδευση». Τέτοιος όρος ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Η μαθητεία είναι τρόπος μη τυπικής μάθησης – όχι ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- και ΔΕΝ μπορεί να απευθύνεται στους ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ απόφοιτους των ΕΠΑΛ. Το 4ο έτος έχει νόημα μόνο ως πρακτική άσκηση των πτυχιούχων των ΕΠΑΛ και φυσικά θα ανήκει ξεκάθαρα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τί σημαίνει ο όρος «μεταλυκειακός κύκλος σπουδών»; Πρέπει να αλλάξει ο νόμος και όχι να συζητάμε ανούσιες τροπολογίες. Προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Μαθητείας είναι να υπάρχουν πολλές και μεγάλες επιχειρήσεις που να προσφέρουν αντίστοιχες θέσεις. Το παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας δεν υποστηρίζει τέτοιας έκτασης εγχειρήματα. Πώς θα εφαρμοστεί λοιπόν η Μαθητεία σε μαζική κλίμακα; Το «δυϊκό μοντέλο» που προωθείται από τη Γερμανία είναι ασύμβατη με το παραγωγικό μοντέλο της Ελλάδας που βασίζεται σε μικρομεσαίες οικογενειακές ή ατομικές επιχειρήσεις.

Θυμίζουμε ότι εννιά (9) μήνες ΠΡΙΝ από την ψήφιση του Ν. 4186/2013 οι Υπουργοί Παιδείας Ελλάδας, Ισπανίας, Πορτογαλίας, Ιταλίας, Λετονίας και Σλοβακίας συνυπέγραψαν με την Υπουργό Παιδείας της Γερμανίας το «Memorandum on Cooperation in Vocational Education and Training in Europe», Berlin, 10-11 December 2012, στο οποίο προβλέπεται ότι οι Γερμανικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν θέσεις «Μαθητείας» στους νέων των χωρών αυτών.

Πέρυσι μιλούσαμε για παιδομάζωμα και δεν εισακουστήκαμε! Σήμερα δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε. Πουθενά στον κόσμο δεν καταλύθηκε το Τυπικό Εκπαιδευτικό σύστημα για να υπάρξει ΜΟΝΟ «μη τυπική μάθηση» κι αυτό για να εξυπηρετήσει συμφέροντα άλλων έναντι των εθνικών συμφερόντων.

Είναι εθνικά εγκληματικό, εκτός από γιατρούς και μηχανικούς, να «εξάγουμε» στη Γερμανία και τα ίδια μας τα παιδιά, στερώντας από τη χώρα μας την ελπίδα και το μέλλον.

6. Όσον αφορά την Τροπολογία 2034/290 «Ρύθμιση θεμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», κύριε υπουργέ, επιχειρείτε ΞΑΝΑ με πλάγιο τρόπο την αναγνώριση των κολεγίων χωρίς σαφή και ξεκάθαρη διατύπωση των όρων και των προϋποθέσεων. Επίσης, προσπαθείτε ΞΑΝΑ την αναγνώριση των τίτλων σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης διεθνών οργανισμών τους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία. Για το θέμα αυτό είχαμε κάνει ξανά παρέμβαση με αποτέλεσμα την απόσυρση της τροπολογίας. Είχαμε καταγγείλει, χωρίς να πάρουμε ποτέ απάντηση ότι σ’ αυτούς του Διεθνείς οργανισμούς συμπεριλαμβάνεται και ο Διεθνής Οργανισμός με τίτλο Ευρωπαϊκό Κέντρο Δημοσίου Δικαίου, που αποτελεί μετεξέλιξη πρώην ΜΚΟ με αμαρτωλό παρελθόν και ο οποίος διαφήμιζε ταχύρυθμα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών έναντι 2.000 ευρώ στις εξαιρετικές ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Σούνιο, οι οποίες όμως έγιναν μα τα χρήματα του ελληνικού λαού. Περιμένουμε επιτέλους μια απάντηση.


Σχετικά με την τροπολογία 2040/295 που αφορά την ΕΡΤ ζητούμε να αποσυνδεθεί από τις υπόλοιπες δαπάνες ό, τι αφορά τις μισθοδοσίες των εργαζομένων και απορρίπτουμε την υπόλοιπη.

Εν κατακλείδι συμπεραίνουμε ότι η συνολική φιλοσοφία διέπεται από μια αδηφάγα και ύπουλη τακτική, οι οποία «ειρήσθω εν παρόδω» θα ανακόψει την προώθηση καινοτόμων, θα εισάγει ένα δυσνόητο και πολύπλοκο γραφειοκρατικό σύστημα εξεύρεσης και διαχείρισης πόρων. Ο ερευνητικός ιστός κατακρημνίζεται και διαμορφώνεται ένα ρευστό, ασαφές, ερημωμένο και ευκαιριακό ερευνητικό τοπίο. Δεν περιλαμβάνεται καμία δέσμευση για κρατικά κονδύλια, παρά μόνο προβλέπεται μια ασαφής κάλυψη των ανελαστικών δαπανών από ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα με ιδιαίτερη έμφαση στην αυτοτέλεια της οικονομίας μέσω της αξιοποίησης των πόρων και όχι της δημόσιας χρηματοδότησης, όπως θα έπρεπε.

Είμαστε αντίθετοι έναντι ενός νομοσχεδίου με αντισυνταγματικό πνεύμα, που δεν συμμορφώνεται με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και που καταστρατηγεί συνταγματικές πρόνοιες για θεμελιώδης αξίες, όπως τα εργασιακά δικαιώματα. Προκρίνει ένα μονολιθικό , κλειστό και προσωποπαγές σύστημα διοίκησης, δημιουργεί συντεχνιακά όργανα και αποδυναμώνει αντί να ενθαρρύνει την υλοποίηση ερευνητικού έργου.

Εκ των όσων αναφέρθηκαν στοιχειοθετείται το συμπέρασμα ότι η έρευνα, η τεχνολογία και η ανάπτυξη χρήζουν στήριξης και όχι υπονόμευσης. Ζητάμε το σχεδιασμό ενός μακρόπνοου και μεταρρυθμιστικού στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης που θα στηρίζει την ανάταξη των τριών αυτών τομέων. Η ερευνητική και τεχνολογική πρόοδος μπορεί να επέλθει μέσω θετικής εκμετάλλευσης των ερευνητικών αποτελεσμάτων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν προς όφελος της κοινωνίας . Προσδοκούμε την ψήφιση ενός νομοσχεδίου συμμορφούμενου με τις εθνικές και τις ευρωπαϊκές επιστημονικές και κοινωνικές ανάγκες.

Κοινωνική Δικτύωση

twitter

Φόρμα εγγραφής





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού
Επισκέπτες: 831321
Έχουμε 5 επισκέπτες σε σύνδεση
Επιστροφή στην Κορυφή
Σχεδίαση - Ανάπτυξη Ιστοσελίδας
StauroulaXoulidou.gr - Copyright 2017