Google+
Ξουλίδου Σταυρούλα - π.Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης
Get the Flash Playerto see this player.
Αρχική σελίδα arrow Δελτία Τύπου arrow ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΥΠΑΙΘ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΥΠΑΙΘ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

Παρασκευή, 02 Μάιος 2014

Ομιλία της Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και υπεύθυνης του τομέα κοινοβουλευτικής ευθύνης Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σταυρούλας Ξουλίδου, επί του Ν/Σ «Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος» του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την Προσθήκη -Τροπολογία αρμοδιότητας ΥΠΑΙΘ με αριθμ. 1424/28-4-2014

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

στην ομιλία μου θα ήθελα να τοποθετηθώ σχετικά με την τροπολογία 1424/28-4-2014 αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που κατατέθηκε στην κυριολεξία την τελευταία στιγμή.

Έχω επανειλημμένως τονίσει ότι οι τροπολογίες που κατατίθενται με καθυστέρηση, όχι μόνο καταργούν κάθε έννοια κοινοβουλευτικού ελέγχου, δημοκρατικού διαλόγου και διαφάνειας, αλλά κυρίως αποκρύπτουν τα πραγματικά συμφέροντα που προωθούν και συνάμα αποκαλύπτουν την προχειρότητα και την επιφανειακή αντιμετώπιση του Υπουργείου Παιδείας για τα ζητήματα αρμοδιότητάς του.

Κι όμως, η παιδεία έχει έναν πολύ ιδιαίτερο και βαρυσήμαντο σκοπό, ο οποίος δεν περιορίζεται μόνο στη μετάδοση γνώσεων. Έχει επίσης ρόλο ηθικοπλαστικό και προετοιμάζει τους νέους για την ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία καθώς και για την αποτελεσματική ανταπόκρισή τους στις κοινωνικές απαιτήσεις και τους θεσμούς.

Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, οι πολιτικές που εφαρμόζετε στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα της παιδείας είχαν ως άμεση συνέπεια την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Εμείς, αντιλαμβανόμαστε την αξία της παιδείας και της εκπαίδευσης ως έναν από τους βασικούς πυλώνες για την ολοκλήρωση της προσωπικότητας και τη πρόοδο της κοινωνίας και ως εκ τούτου προτείνουμε να της δοθεί ιδιάζουσα προσοχή και να αντιμετωπιστεί με τη δέουσα υπευθυνότητα προκειμένου να ολοκληρώσει το στόχο της.

Η σημερινή τροπολογία, λοιπόν, για να έρθω στο θέμα μας, περιλαμβάνει πληθώρα θεμάτων, μεταξύ των οποίων:

  • Θέματα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων,
  • Θέματα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ανώτατης Εκπαίδευσης,
  • Θέματα της Ειδικής Αγωγής, της Γενικής Γραμματείας Δια βίου Μάθησης, της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης,
  • Θέματα των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, κλπ κλπ…..

Η προχειρότητα με την οποία η συγκυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τα θέματα αρμοδιότητάς του αποδεικνύεται από το γεγονός ότι τόσα πολλά και τόσο σημαντικά ζητήματα ασφυκτιούν μέσα σε μία και μόνο προσθήκη-τροπολογία για να ρυθμιστούν –προεκλογικά- ζητήματα που έπρεπε να έχουν ήδη ρυθμιστεί ή μάλλον θα έπρεπε να μην έχουν δημιουργηθεί καθόλου. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες ρυθμίσεις αφορούν στο Νόμο 4186/2013, που ψηφίστηκε πριν από λίγους μήνες.

Και όλα αυτά σε μια εποχή που οι κυβερνητικές επιλογές έχουν ρίξει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στον Καιάδα….

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το Υπουργείο Παιδείας εδέησε επιτέλους να στρέψει την προσοχή του σε καίρια ζητήματα και να προωθήσει τη λύση τους με νομοθετικές ρυθμίσεις της τελευταίας στιγμής. Προ των πυλών των εξετάσεων, τόσο σε ενδοσχολικό όσο και σε πανελλήνιο επίπεδο για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προωθούνται αλλαγές που επηρεάζουν τη ζωή των μαθητών και των οικογενειών τους….. Όλα αυτά οφείλατε να τα είχατε πράξει εν ευθέτω χρόνο… Μπορεί η τροπολογία σας, κύριοι υπουργοί, να μην χαρακτηρίστηκε «Εκπρόθεσμη», είναι όμως εκπρόθεσμος και ανεπίκαιρος ο χρόνος που αποφασίσατε να ασχοληθείτε επιτέλους με την παιδεία!

Με διατάξεις που οδηγούν σε κανονιστικούς μηχανισμούς και αποσπασματικές ρυθμίσεις, προσπαθείτε να διορθώσετε τα κακώς κείμενα της ελληνικής εκπαίδευσης, αποφεύγοντας, ωστόσο, οποιαδήποτε καινοτόμο πρόταση που θα ανοίξει το δρόμο για ουσιαστικές εκπαιδευτικές αλλαγές.

Σε ό,τι αφορά στη συγκεκριμένη τροπολογία, επαναλαμβάνω ότι έχουμε έντονες αντιρρήσεις για το χρόνο κατάθεσής της, όπως και για ορισμένα επιμέρους ζητήματα, τα οποία θα αναπτύξω στη συνέχεια, όμως θα συνηγορήσουμε στην επίλυση των εκπαιδευτικών θεμάτων που ταλανίζουν εδώ και χρόνια τη μαθητική, εκπαιδευτική και φοιτητική κοινότητα και όλους τους φορείς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στα πλαίσια υγιούς διαλόγου θα ήθελα να σταθώ σε κάποια σημεία της τροπολογίας:

  • στο Άρθρο 2 στην παράγραφο 18, ορίζετε την αντιστοιχία του νηπιαγωγού προς τον αριθμό των νηπίων σε 1 προς 25 ια τα νηπιαγωγεία και σε 1 προς 30 για τα παιδικά κέντρα. Γιατί αυτή η διαφοροποίηση, σας παρακαλώ να μας εξηγήσετε.
  • Επίσης, στην παράγραφο 19 του άρθρου 2, ορίζεται ότι «Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου καταρτίζονται από το Ι.Ε.Π., μετά τη σύμφωνη γνώμη του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., βάσει των προγραμματικών συμφωνιών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. με τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια και τις επιστημονικές ενώσεις..» Έχουμε διατυπώσει και στο παρελθόν την άποψη ότι ο καθορισμός των προγραμμάτων σπουδών των Επαγγελματικών Λυκείων δεν μπορεί να γίνεται σύμφωνα με τις ανάγκες και τις υποδείξεις της αγοράς. Τα προγράμματα σπουδών –και μάλιστα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση- πρέπει πρωτίστως να καταρτίζονται σύμφωνα με παιδαγωγικά κριτήρια και όχι σύμφωνα με προγραμματικές συμφωνίες!
  • Επίσης, στο άρθρο 3, που αφορά στα θέματα της ειδικής αγωγής, και στην παράγραφο 2, ορίζεται ότι οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη θα γίνονται αποκλειστικά ως μειωμένου ωραρίου, ενώ «…η σύμβαση πρόσληψής τους μπορεί με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης να μετατραπεί σε πλήρους ωραρίου…». Δεν μας εξηγείται για ποιους λόγους και με ποιο πλαίσιο θα γίνεται αυτό, εφόσον εάν δεν συμπληρώνουν το προβλεπόμενο διδακτικό ωράριο θα παρέχουν συμπληρωματικά υπηρεσίες. Εάν χρειάζονται γιατί δεν τους προσλαμβάνετε από την αρχή με πλήρες ωράριο; Και πώς θα διασφαλίσετε ότι δεν θα αναπτυχθούν πελατειακές σχέσεις για το ποια σύμβαση θα μετατραπεί πλήρους ωραρίου. Επιπλέον, να μου επιτρέψετε και μια παρατήρηση: αυτή τη στιγμή υπάρχει σε διαβούλευση το νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής, όπου μπορούν να ρυθμιστούν εκεί αυτά τα ζητήματα, ποιος ο λόγος αυτής της ρύθμισης;
  • επίσης στην παράγραφο 4 του άρθρου 3, «για τις δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές … μπορούν να συγκροτούνται οι ΕΔΕΑΥ του άρθρου 39 του νόμου 4115/2013, με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς οι οποίοι διατίθενται από την τοπική αυτοδιοίκηση, τις δημόσιες μονάδες υγείας και τα ΚΕΔΥ». Με ποιον τρόπο θα γίνει αυτό, ποιος θα το αποφασίσει και τι θα γίνει με τις υπηρεσίες που στελεχώνονται ήδη από το εν λόγω προσωπικό; Θα πρέπει να καταλάβετε ότι τα προγράμματα ΕΣΠΑ δεν μπορούν να είναι πανάκεια και ότι οι αντίστοιχοι πίνακες πρόσληψης προσωπικού δεν εξαντλούνται γιατί κανείς δεν μπορεί να ζήσει με 500 ευρώ!
  • στο άρθρο 10 για τις μετεγγραφές των πολυτέκνων, τριτέκνων και ειδικών κατηγοριών, οφείλετε να επεκτείνεται το δικαίωμα αυτό και στους επιτυχόντες των τριών προηγούμενων ετών, δηλαδή από το 2010 ως και το 2013, οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα φοίτησης σε άλλη πόλη και πολλοί απ’ αυτούς αναγκάζονται είτε να έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους είτε να μην παρακολουθούν τακτικά τα μαθήματα των σχολών τους. Το μέτρο αυτό είναι άδικο και θίγει τις αδύναμες οικογένειες που προσπαθούν με κόπους να σπουδάσουν τα παιδιά τους.
  • Τέλος, όσον αφορά στο άρθρο 14 για τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού θεωρούμε τη λύση που δίνεται πρόσκαιρο ημίμετρο για τη βιωσιμότητα των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού. Είναι αδήριτη ανάγκη να εργαστείτε μεθοδικά και αποτελεσματικά ώστε οι ομογενείς κάτοικοι του εξωτερικού να διδαχθούν άρτια την ελληνική γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό και να λάβουν ακέραιη την ελληνική παιδεία, στοιχεία που τους συνδέουν με την πατρίδα τους. Οι συνεχείς παρατάσεις που δίνετε στην κατάργηση των ελληνικών σχολείων του εξωτερικού, είναι πολιτική που κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

Κυρίες και κύριοι της συγκυβέρνησης,

Στο χρόνο που σας απομένει στους υπουργικούς σας θώκους, σταματήστε να ασχολείστε με τα καίρια ζητήματα της χώρας με τρόπο επιφανειακό και ανάρμοστο.. Δώστε επιτέλους στην παιδεία την αξία και τη δυναμική που της αξίζει… και δείξτε σεβασμό στην πιο σημαντική κοινωνική λειτουργία! Ο ρόλος της Παιδείας είναι σοβαρός και αυτονόητος. Σταματήστε να κρατάτε ομήρους τους μαθητές και τους φοιτητές και τις οικογένειές τους! Αφουγκραστείτε με σοβαρότητα και αίσθημα ευθύνης τις ανάγκες ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας!».


Παρακολουθείστε το video της ομιλίας στο παρακάτω link:

http://www.stauroulaxoulidou.gr/polimesa/video/omilia-tes-bouleutou-kas-stauroulas-ksoulidou-stis-02-05-2014-sten-olomeleia-tes-boules-skhetika-me-tropologia-tou-upourgeiou-paideias-se-nomoskhedio-tou-upourgeiou-anaptuxes.html

Κοινωνική Δικτύωση

twitter

Φόρμα εγγραφής





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού
Επισκέπτες: 802746
Έχουμε 1 επισκέπτη σε σύνδεση
Επιστροφή στην Κορυφή
Σχεδίαση - Ανάπτυξη Ιστοσελίδας
StauroulaXoulidou.gr - Copyright 2017