Google+
Ξουλίδου Σταυρούλα - π.Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης
Get the Flash Playerto see this player.
Αρχική σελίδα arrow Δελτία Τύπου arrow ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Παρασκευή, 20 Δεκέμβριος 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΣΗΜΕΙΑ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

στο σ/ν του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού

«Άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρου παραστάσεων – Άδεια παράστασης,

επί της τροπολογίας 1029/5/13-12-2013»

19/12/2013

Σε μια δυναμική παρέμβαση, η Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Σταυρούλα Ξουλίδου, στη συζήτηση της Ολομέλειας της Βουλής, στο σ/ν Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού

«Άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας χώρου παραστάσεων – Άδεια παράστασης», αποδοκίμασε τόσο την τακτική του Υπουργείου Παιδείας να καταθέτει τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια, όσο και την εκπαιδευτική πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου που εφαρμόζει:


«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

θα ήθελα σήμερα στην ομιλία μου να σταθώ στην τροπολογία που κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας. Και θα ήθελα, πρώτα απ’ όλα, να θυμίσω την υπόσχεση του Υπουργείου Παιδείας, μέσω του Υφυπουργού κου Γκιουλέκα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Νομοσχεδίου «Κυρώσεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Επείγουσες ρυθμίσεις εφαρμογής Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων” (Α176) και άλλες διατάξεις» πριν από λίγες μόλις μέρες, ότι είναι η τελευταία φορά που καταθέτει μια τροπολογία που έχει τη μορφή και την έκταση νόμου και μάλιστα, σε άσχετο νομοσχέδιο! Και πριν αλέκτωρ λαλήσει, ξεχάστηκαν ΚΑΙ οι υποσχέσεις ΚΑΙ οι διαβεβαιώσεις προς το προεδρείο και το σώμα της Ελληνικής Βουλής.


Η σημερινή τροπολογία με θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δυστυχώς, δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες: η συγκυβέρνησή σας όχι μόνο αντιμετωπίζει την Παιδεία με ανεκδιήγητη προχειρότητα, αλλά ακόμα χειρότερα τη θυσιάζει κυριολεκτικά ως Ιφιγένεια στο βωμό της ικανοποίησης των στόχων που θέτουν τα ιδιοτελή συμφέροντα που προασπίζεστε.


Επιμένω στην προχειρότητα, κυρίες και κύριοι συνάδερφοι, γιατί αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ποιος είναι ο τρόπος διακυβέρνησης και με πόση απαξίωση αντιμετωπίζεται η δημόσια Παιδεία. Γιατί πως αλλιώς να ερμηνεύσουμε το γεγονός ότι η παρούσα τροπολογία «πρόκειται για νομοτεχνικής και βελτιωτικής φύσεως τροποποιήσεις», όπως αναφέρεται στην Αιτιολογική Έκθεση, σ’ ένα νόμο, στον 4186 / 2013, που ψηφίστηκε μόλις πριν από 3 μήνες!


Πιο συγκεκριμένα, θα ήθελα να σταθώ στην περίπτωση 3 της παραγράφου 1, στην οποία ορίζεται ότι η άδεια των ιδιωτικών ΙΕΚ και ΣΕΚ θα χορηγείται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης. Εξηγείστε μας, παρακαλώ, γιατί η αρμοδιότητα αυτή παραχωρείται σ’ ένα γενικό γραμματέα του υπουργείου, εφόσον υπάρχει αρμόδιος υφυπουργός Δια Βίου Μάθησης; Μήπως έτσι θα ήταν πιο εύκολο για κάποιους;


Στην περίπτωση 6 της παραγράφου 1, δίνετε τη δυνατότητα στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΣΕΚ να «παρέχουν πιστοποιημένα προγράμματα σπουδών… που δεν περιλαμβάνονται στις ειδικότητες των ΣΕΚ και ΙΕΚ του παρόντος νόμου», δηλαδή του 4186/2013. Γιατί αλλάζετε το νόμο 3 μήνες μετά τη ψήφισή του, δίνοντας τη δυνατότητα στα ιδιωτικά ΙΕΚ και ΣΕΚ να κάνουν στην ουσία ό,τι θέλουν; Είναι ξεκάθαρο ότι στο μόνο που εξυπηρέτησε ο συγκεκριμένος νόμος είναι στην κατάργηση ειδικοτήτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από τα δημόσια λύκεια και ΙΕΚ προς όφελος των ιδιωτικών. Το λέγαμε και τότε, το φωνάζουμε και τώρα που, δυστυχώς, επιβεβαιωνόμαστε. Με πλάγιους τρόπους προσπαθείτε να εξυπηρετήσετε τα ιδιωτικά συμφέροντα!


Όσον αφορά την περίπτωση 8 της παραγράφου 1, ορίζετε εκτός από τα εξέταστρα πιστοποίησης για την χορήγηση Πτυχίου ή Διπλώματος Ειδικότητας και Ανταποδοτικό τέλος για την έκδοση του χορηγούμενου τίτλου. Τι είναι αυτό το ανταποδοτικό τέλος και προς όφελος ποιου θα εισπράττεται; Σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία εσείς επιβαρύνετε και μ’ άλλα έξοδα τους απόφοιτους των ΙΕΚ και ΣΕΚ, που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να πληρώσουν για να συμμετέχουν στις εξετάσεις Πιστοποίησης.


Στην περίπτωση 13 της παραγράφου 1, όσον αφορά την Ομάδα Προσανατολισμού Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων του Επαγγελματικού Λυκείου: είναι τελείως αδιανόητο το ωρολόγιο πρόγραμμα, το περιεχόμενο της διδακτέας και εξεταζόμενης ύλης καθώς και τα προσόντα των διδασκόντων των ναυτιλιακών μαθημάτων να καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου. Εκτός του ότι για καμιά Ομάδα Προσανατολισμού δεν έχετε εκδώσει ακόμα αναλυτικό πρόγραμμα, πράγμα αδιανόητο, πως το Υπουργείο Παιδείας αποποιείται των ευθυνών του και μια Ομάδα Προσανατολισμού που είναι πλήρως ενταγμένη στα επαγγελματικά λύκεια, στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την αποπέμπει σε άλλο Υπουργείο;! Με συγχωρείτε, αλλά αυτά είναι αδιανόητα πράγματα, που δεν μπορεί να σκεφτεί ούτε ο πιο δολοπλόκος νους!


Στην παράγραφο 2, στις περιπτώσεις 5, 6, 7, 8 και 9, έρχεστε να διορθώσετε ένα καθεστώς παρανομίας με το οποίο σήμερα λειτουργείτε στον τομέα της Ειδική Αγωγής και για το οποίο έχετε δεχτεί και εξώδικο. Γι’ αυτό και αναγκάζεστε να μεταθέσετε την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 28 του νόμου 4186/2013 για την επόμενη σχολική χρονιά. Επιβεβαιωνόμαστε για άλλη μια φορά όταν μιλάμε για προχειρότητα.


Στην περίπτωση 11 της παραγράφου 2, αποκαλύπτεται με τον πιο καταφανή τρόπο ο εργασιακό μεσαίωνα που θέλετε να επιβάλλετε στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Είναι η απόλυτη απαξίωση του εκπαιδευτικού έργου όταν «οι αναπληρωτές εκπαίδευσης θα μπορούν με απόφαση του Υπουργού Παιδείας να διατεθούν εντός της Επικράτειας για την κάλυψη αναγκών του ίδιου ή άλλων συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ΕΣΠΑ»!! Είναι δυνατόν να αντιμετωπίζετε τους εκπαιδευτικούς ως διεκπεραιωτικά εργαλεία για την κάλυψη αναγκών, και να τους καθιστάτε ομήρους του κάθε Υπουργού, αδιαφορώντας για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου;


Τέλος, θα ήθελα να αναφερθώ στην απόφαση να καταργήσετε τις απαραίτητες εξετάσεις (καρδιολογική, οφθαλμολογική και οδοντιατρική) για την εγγραφή στο νηπιαγωγείο και την Α΄ Δημοτικού, σε μια συγκυρία που πολλοί συμπολίτες μας και κυρίως παιδιά δεν έχουν πρόσβαση στην πρωτοβάθμια Υγεία. Και μάλιστα με τη γελοία, επιτρέψτε μου τον χαρακτηρισμό, δικαιολογία ότι «δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση ότι επιφέρει όφελος στην υγεία των παιδιών». Πείτε μας, λοιπόν, εσείς αν υπάρχει μελέτη που να αποδεικνύει το αντίθετο. Γιατί μέχρι τώρα όλοι ξέραμε ότι η πρόληψη είναι καλύτερη της θεραπείας.»

Κοινωνική Δικτύωση

twitter

Φόρμα εγγραφής





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού
Επισκέπτες: 802826
Έχουμε 3 επισκέπτες σε σύνδεση
Επιστροφή στην Κορυφή
Σχεδίαση - Ανάπτυξη Ιστοσελίδας
StauroulaXoulidou.gr - Copyright 2017