Google+
Ξουλίδου Σταυρούλα - π.Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης
Get the Flash Playerto see this player.
Αρχική σελίδα arrow Ερωτήσεις arrow Ερωτήσεις arrow Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)

Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)

Δευτέρα, 04 Μάρτιος 2013



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας Πολιτισμού, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων

Θέμα : Πακέτο ΕΣΠΑ 2013-2020 και Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)

Οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) είναι ένα πρόγραμμα που εκφράζει την Ευρωπαϊκή τακτική για στήριξη μαθητών από περιοχές με χαμηλούς κοινωνικούς και οικονομικούς δείκτες με όραμα τη θετική διάκριση,( να προσφέρουν δηλαδή πόρους, παροχές ενίσχυσης και δυνατότητες σε μαθητές που δεν έχουν την εκπαιδευτική στήριξη από τον κοινωνικό περίγυρο) με στόχο να μειωθεί η σχολική διαρροή και να ενισχυθεί η εκπαιδευτική στήριξη.Χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχούς εφαρμογής αποτελεί η Κύπρος που με Ευρωπαϊκή και Κυβερνητική απόφαση προσπαθεί να εντάξει και άλλα σχολεία από τα ήδη υπάρχοντα στο πρόγραμμα.

Στην Ελλάδα στο πρόγραμμα ΖΕΠ έχουν ενταχθεί 19 πιλοτικά σχολεία, 11 Δημοτικά και 8 Νηπιαγωγεία. Η χρηματοδότηση είναι από το ΕΣΠΑ 2007-2013 Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Η επιλογή των σχολείων έγινε με βάση τους χαμηλούς δείκτες των περιοχών που ανήκουν και με την σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων των σχολείων.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2010, όμως λόγω καθυστερήσεων που οφείλονται σε γραφειοκρατικές διαδικασίες από το ΥΠΑΙΠΘΑ ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προβλέψεις του προγράμματος για την πρόσληψη Επιστημονικού προσωπικού (Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ειδικοί Ερευνητές που θα παρακολουθούν σε βάθος χρόνου τα σχολεία) που θα στηρίξουν το πρόγραμμα και θα καταγράψουν τα αποτελέσματα, καθώς επίσης και το μεγαλύτερο μέρος τους  εξοπλισμού που δεν έχει φτάσει ακόμα στα σχολεία. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι το πρόγραμμα  να παρουσιάζει πολύ μικρή απορρόφηση μέχρι στιγμής, πλησιάζοντας προς τη λήξη του τον Ιούνιο του 2013.

Παρ' όλες τις καθυστερήσεις, ο θεσμός της συνεκπαίδευσης και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων στην προσαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών χωρίς να επιβαρύνονται οι οικογένειες και να τηρούνται οι παιδαγωγικές αρχές, καθώς και οι εκπαιδευτικές δράσεις που ανέπτυξαν τα σχολεία, έχουν αναδείξει μια εξαιρετική δυναμική και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση και για άλλα δημόσια σχολεία.

Συγκεκριμένα αναφέρω σαν παράδειγμα την διάκριση των 26ου και 29ου Δημοτικών Σχολείων Αχαρνών από το Ολυμπιακό Χωριό της Αθήνας (σχολεία ΖΕΠ) που διακρίθηκαν μέσα στα 64 σχολεία παγκοσμίως ως σχολεία Pathfinder στο Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft. Τα προηγούμενα χρόνια στην Ελλάδα παρόμοια διάκριση είχαν μόνο ιδιωτικά σχολεία, το Κολέγιο Αθηνών και τα Εκπαιδευτήρια Δούκα.

Θεωρούμε ότι το πρόγραμμα των πιλοτικών σχολείων ΖΕΠ πρέπει να διευρύνει και τα πιλοτικά να στηριχτούν σε βάθος χρόνου για να μπορούμε να έχουμε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα  και να μην χαθούν οι θετικές εμπειρίες από την μέχρι τώρα εφαρμογή του προγράμματος και να αφήσει ίχνη στην εκπαίδευση, με σκοπό να αναπαραχθούν και να αναπτυχθούν οι καλές πρακτικές και σε άλλα σχολεία προς όφελος των μαθητών. Παράλληλα σε καιρό κρίσης το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανοίγει θέσεις εργασίας στον εκπαιδευτικό και στον επιστημονικό τομέα.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο Υπουργός:

1 - Ποιες είναι οι προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για τα πιλοτικά σχολεία ΖΕΠ, λαμβάνοντας υπόψη το χαμηλό ποσοστό  απορρόφησης του συγκεκριμένου προγράμματος μέχρι στιγμής καθώς και την καταληκτική ημερομηνία λήξης του προγράμματος τον Ιούνιο του 2013;
2- Ποια μέριμνα θα λάβετε από τη στιγμή που έχει εγκριθεί το ποσό και δεν έχει γίνει η πρόσληψη του προβλεπόμενου επιστημονικού προσωπικού (κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι, ειδικοί ερευνητές) που θα καταρτίσουν και θα αξιολογήσουν το πρόγραμμα, καθώς και η παραλαβή του προβλεπόμενου εξοπλισμού;
3- Προτίθεστε να προχωρήσετε στις απαραίτητες ενέργειες για επέκταση του συγκεκριμένου προγράμματος στο επόμενο πακέτο ΕΣΠΑ 2013-2020,έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του, να επεκταθεί η εφαρμογή του σε άλλα δημόσια σχολεία και να επιταχυνθεί η υλοποίηση των σημαντικών παρεμβάσεων που συγχρηματοδοτούνται  στο χώρο της εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης;

Η ερωτώσα Βουλευτής Αθήνα 27-02-2013

Σταυρούλα Ξουλίδου

Κοινωνική Δικτύωση

twitter

Φόρμα εγγραφής





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού
Επισκέπτες: 843664
Έχουμε 1 επισκέπτη σε σύνδεση
Επιστροφή στην Κορυφή
Σχεδίαση - Ανάπτυξη Ιστοσελίδας
StauroulaXoulidou.gr - Copyright 2017