Google+
Ξουλίδου Σταυρούλα - π.Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης
Get the Flash Playerto see this player.
Αρχική σελίδα arrow Κοινοβούλιο arrow Από το κοινοβούλιο. arrow ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Δευτέρα, 04 Μάιος 2015

ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Συζητούμε σήμερα το 1ο νομοσχέδιο που αφορά την Παιδεία αυτής της νέας κυβέρνησης, το οποίο - όπως και η υπόλοιπη νομοθετική δραστηριότητα της κυβέρνησης - έρχεται να αντιμετωπίσει τις στρεβλώσεις, τις αδικίες, τα λάθη και τις παραλείψεις των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων.

Η Παιδεία - και οφείλουμε όλοι να συμφωνήσουμε σ’ αυτό - δέχθηκε την πιο βάναυση και ανηλεή επίθεση από τις μνημονιακές πολιτικές. Σχολικές μονάδες συγχωνεύτηκαν, δομές και τομείς καταργήθηκαν, εκπαιδευτικοί οδηγήθηκαν σε διαθεσιμότητα, και όλα αυτά χωρίς σκοπό, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς αιτιολόγηση και χωρίς προοπτική, με αυθαίρετο και αυταρχικό τρόπο.

Για όλους εμάς που παρακολουθήσαμε από κοντά την καταστροφική εκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόστηκε κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο και παλέψαμε για την ανατροπή της, είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρο το γεγονός ότι σήμερα συζητούμε την αποκατάσταση αυτών των ζημιών, που προκλήθηκαν στην Παιδεία μας και αναμένουμε τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων.

Αυτή μου η αναφορά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν έχει καθόλου ως στόχο να οξύνει την αντιπαράθεση της σημερινής κυβέρνησης με τα κόμματα της αντιπολίτευσης, το αντίθετο, μάλιστα. Το μεταφέρω ως κάκιστο παράδειγμα, ως παράδειγμα προς αποφυγή. Θέλω να εκφράσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η Παιδεία δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι ένα πεδίο αντιπαράθεσης, ούτε να αντιμετωπίζεται ως πρόσφορο έδαφος εξυπηρέτησης άλλων συμφερόντων εκτός από το δημόσιο συμφέρον, όπως πολλάκις είδαμε να γίνεται στο παρελθόν.

Τα προβλήματα που συσσωρεύτηκαν είναι δυστυχώς πολλά και χρίζουν άμεσης αντιμετώπισης. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη σύγκλιση και συναίνεση. Χρειάζεται από όλους εμάς και από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα εύρος σκέψης, να απομακρυνθούμε από τα στενά κομματικά και συντεχνιακά όρια και να χτίσουμε πράγματι ένα εκπαιδευτικό σύστημα με όραμα, με προοπτική, με σεβασμό πρώτα απ’ όλα στο μαθητή, με διάθεση να αποδεχθεί και να ενσωματώσει τη διαφορετικότητα και να αμβλύνει τις ανισότητες.

Στο σημερινό νομοσχέδιο περιλαμβάνονται ορισμένες ρυθμίσεις στις οποίες θα ήθελα στην πρώτη μου αυτή τοποθέτηση να δώσω ιδιαίτερη βαρύτητα - για συμβολικούς κυρίως λόγους- καθώς, μετουσιώνουν την προσπάθεια αποκατάστασης των αδικιών, όπως είπα προηγουμένως.

Ξεκινώντας από το κεφάλαιο Α του παρόντος νομοσχεδίου, δεν μπορώ να μην εκφράσω τη βαθύτατή μου ικανοποίηση για την επανασύσταση των ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ που καταργήθηκαν και την επιστροφή των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στην εκπαίδευση. Μια πράξη που αποτέλεσε όνειδος στην ιστορία του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σήμερα αποκαθίσταται και ο αγώνας των εκπαιδευτικών που είδαν τα ονόματά τους να αναρτώνται στη λίστα της ντροπής, σήμερα δικαιώνεται.

Χαιρετίζουμε, επίσης, την πρόθεση του Υπουργείου για αναβάθμιση της Επαγγελματικής Τεχνικής Εκπαίδευσης με την επαναλειτουργία των κατηργημένων ΕΠΑ.Σ ως ΕΠΑ.Λ αλλά και με την πρόβλεψη για δημιουργία Πειραματικών ΕΠΑ.Σ και ΕΠΑ.Λ Ειδικής Αγωγής, ικανοποιώντας ένα αίτημα χρόνων. Η δημόσια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, κύριοι συνάδελφοι, υποβαθμίστηκε από τις πολιτικές αποφάσεις του κου Αρβανιτόπουλου, και παραχωρήθηκε ως δώρο εξαιρετικά προσοδοφόρο στην ιδιωτική εκμετάλλευση. 106 ΕΠΑ.Σ. καταργήθηκαν σε μια νύχτα, που παρείχαν ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και ΠΤΥΧΙΑ στους αποφοίτους τους για να «αντικατασταθούν» με 6 ΣΕΚ που παρέχουν ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ και οι απόφοιτοί τους αρκούνται σε μία βεβαίωση παρακολούθησης.

Επίσης, ιδιαίτερη μνεία θα ήθελα να κάνω και στην κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, που τόσο είχε ταλαιπωρήσει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Η εισαγωγή του θεσμού στην εκπαίδευση χωρίς να έχει εφαρμοστεί πιλοτικά, ώστε να αναδειχθούν έγκαιρα και να διορθωθούν τα προβληματικά σημεία και ταυτόχρονα χωρίς να έχουν απαλειφθεί οι συνθήκες εκείνες, που έκαναν την εφαρμογή της αναποτελεσματική και προβληματική, όπως ο περιορισμένος χρόνος προετοιμασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά κυρίως οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, είχε τα αποτελέσματα που όλοι γνωρίζουμε.

Συμφωνούμε ότι η Τράπεζα Θεμάτων μπορεί να συνεχίσει να αξιοποιείται ως συμβουλευτικό εργαλείο, αφήνοντας ωστόσο στον εκπαιδευτικό την επιλογή, σύμφωνα με την ύλη που έχει διδάξει και το μαθητικό δυναμικό που διαχειρίζεται, να επιλέγει τα εξεταζόμενα θέματα. Η αποκλειστική επιλογή θεμάτων από προκαθορισμένη δέσμη ερωτήσεων είναι από μόνη της περιοριστική και προκαλεί και την αντίστοιχη δημιουργία προκαθορισμένων απαντήσεων, ενισχύοντας την αποστήθιση. Η λάθος εφαρμογή του συγκεκριμένου θεσμού έχει αποδειχτεί στην πράξη και αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι δεν έμειναν πολλοί υποστηρικτές του.

Όσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θεωρούμε ότι κινείται προς τη θετική κατεύθυνση, καθώς παρέχει στους υποψηφίους μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερες δυνατότητες επιλογών, κάτι που το προηγούμενο πλαίσιο περιόριζε, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός ΑΕΙ και ΤΕΙ μαθητές με υψηλές βαθμολογίες - όχι γιατί δεν τα πήγαν καλά στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά εξαιτίας του συστήματος εισαγωγής.

Όσον αφορά στο ωρολόγιο πρόγραμμα, που αναδιαμορφώνεται με το παρόν νομοσχέδιο, έχουν διατυπωθεί ορισμένες αντιρρήσεις και ενστάσεις, τις μελετούμε με πολύ προσοχή και θα αναφερθούμε στο συγκεκριμένο ζήτημα λεπτομερώς στις επόμενες τοποθετήσεις μας.

Ας περάσουμε τώρα σε μία άλλη κρίσιμη ενότητα. Το παρόν σχέδιο νόμου επανατοποθετεί τις έννοιες Πειραματικό και Πρότυπο Σχολείο. Αναφορικά με το κεφάλαιο Β, ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου και του χαρακτήρα των Πειραματικών και των Πρότυπων Σχολείων σε μία κοινωνία, η οποία αντιλαμβάνεται το εκπαιδευτικό σύστημα ως μηχανισμό παραγωγής νέας γνώσης, καινοτομίας και εκσυγχρονισμού είναι αναγκαία και προς την σωστή κατεύθυνση. Συμφωνούμε με την κατάργηση της σύζευξης «Πρότυπα Πειραματικά» εφόσον αυτά είναι δύο διαφορετικού τύπου σχολεία, που το καθένα επιτελεί ξεχωριστό ρόλο και σκοπό.

Σε σχέση με τα Πειραματικά Σχολεία οφείλουμε να ενισχύσουμε και να υποστηρίξουμε την προαγωγή της εκπαιδευτικής έρευνας στην πράξη, την πιλοτική εφαρμογή νέων προγραμμάτων εκπαίδευσης, νέων διδακτικών μεθόδων, εργαλείων, εγχειριδίων, καλών πρακτικών, την πιλοτική εφαρμογή καινοτόμων δημιουργικών δράσεων. Ας μην ξεχνάμε ωστόσο, ότι τα Πειραματικά σχολεία, όπως και τα Πρότυπα, προσφέρουν πρακτική εξάσκηση στους προπτυχιακούς φοιτητές Τμημάτων ΑΕΙ και των μεταπτυχιακών φοιτητών στις επιστήμες εκπαίδευσης σε συνεργασία με τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα. Στόχος των Πειραματικών σχολείων είναι η διάχυση των αποτελεσμάτων μετά από πιλοτική μελέτη και εφαρμογή στο υπόλοιπο σύνολο των δημόσιων σχολείων, ανατροφοδοτώντας παράλληλα τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό.

Το στοίχημα για το Υπουργείο είναι να τεθούν οι βάσεις εξαγωγής συμπερασμάτων και να εξασφαλιστεί η εφαρμογή των αποτελεσμάτων των πιλοτικών προγραμμάτων στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας σε ολόκληρη τη χώρα. Το σύστημα εισαγωγής στα Πειραματικά μέσω της κλήρωσης εξασφαλίζει αντιπροσωπευτικό δείγμα για την εφαρμογή πιλοτικών μεθόδων καθιστώντας δυνατή την εφαρμογή τους στα υπόλοιπα σχολεία, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο δημόσια και δωρεάν παιδεία υψηλής ποιότητας για όλους.

Ωστόσο, η κατάργηση της σύζευξης «Πρότυπα Πειραματικά» απαιτεί εκτός από την προστασία του ρόλου των Πειραματικών σχολείων και την επέκταση του Προτύπου σχολείου τουλάχιστον σε κάθε νομό, προωθώντας τη συνεργασία και τη συνέργεια με τα υπόλοιπα Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής με στόχο την ανάπτυξη κοινών δραστηριοτήτων και δράσεων.

Η ιστορικότητα δεν θα πρέπει να υπερτερεί της εκπαιδευτικής αναγκαιότητας και αναβάθμισης όλων των δημόσιων σχολείων σε πρότυπα.

Ειδικότερα στο άρθρο 11, στην παράγραφο 7, θα ήθελα να ξαναδούμε τη δυνατότητα μίας μόνο αίτησης σε πειραματικό ή πρότυπο σχολείο. Εφόσον αυτά διαχωρίζονται και επιτελούν διαφορετικούς ρόλους γιατί συμβαίνει αυτό; Θα ήθελα να επανεξετάσουμε το σημείο αυτό ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν αίτηση και στους δύο τύπους σχολείων.

Στο άρθρο 14 που αφορά στα θέματα εκπαιδευτικού προσωπικού, να υπογραμμίσω ότι οι εκπαιδευτικοί που είχαν οργανική θέση σε Πειραματικά Σχολεία, πριν την ψήφιση του Ν. 3966/2011 μπορούσαν να επιστρέψουν κατόπιν αίτησής τους στις πρώην οργανικές τους θέσεις. Με την ψήφιση του προηγούμενου Νόμου χάνουν τις οργανικές τους θέσεις.

Οι εκπαιδευτικοί αυτοί είχαν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, είχαν πάρει την οργανική τους θέση βάσει επιστημονικών κριτηρίων, είχαν κριθεί από το ΚΥΣΔΕ και το ΚΥΣΠΕ. Αυτό όμως είναι ένα θέμα που θα μπορούσαμε το εξετάσουμε καλύτερα στις επόμενες συζητήσεις μας, μαζί με τα επιμέρους άρθρα του Νομοσχεδίου.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Στο κεφάλαιο Γ, η προτεινόμενη ρύθμιση επιχειρεί μια δημοκρατικότερη προσέγγιση του τρόπου επιλογής στελεχών εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των ίδιων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν τον καταλληλότερο υποψήφιο, βάσει των προσόντων της επιστημονικής και παιδαγωγικής κατάρτισης, διδακτικής και διοικητικής εμπειρίας, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, τη δημοκρατική συμπεριφορά, τις διοικητικές ικανότητες, τις ικανότητες οργάνωσης, συντονισμού και συνεργασίας. Με θετική διάθεση παρατηρήσαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας ενστερνίστηκε τις προτάσεις μας σχετικά με τον τρόπο μοριοδότησης, ειδικότερα σε ότι αφορά στον επιμερισμό των μορίων, προκειμένου να ενισχυθεί η αξιοκρατία επί της διαδικασίας. Υπάρχουν ωστόσο σημεία που χρήζουν βελτίωσης.

Με το παρόν σχέδιο νόμου η ίδια η γνώμη των εκπαιδευτικών μέσω της μυστικής ψηφοφορίας προτείνεται σε αντικατάσταση της συνέντευξης.

Ομολογουμένως μία φιλόδοξη πρόταση, η οποία υπόκειται σε αμφισβητήσεις, τις οποίες ελπίζω να έχουμε το χρόνο να συζητήσουμε και να λύσουμε επί τη βάσει ενός εποικοδομητικού διαλόγου.

Πράγματι η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην ανάδειξη στελεχών εκπαίδευσης συμβάλλει στον εκδημοκρατισμό της διαδικασίας. Αναμφισβήτητα η εκτίμηση και η άποψη των εκπαιδευτικών ενός σχολείου για τον διευθυντή τους, είναι σημαντικότατοι παράγοντες για την καλή λειτουργία της εκπαιδευτικής μονάδας. Ωστόσο σας μεταφέρω ενστάσεις σημαντικής μερίδας της εκπαιδευτικής κοινότητας για το αυξημένο ποσοστό μοριοδότησης που προκύπτει .

Ειδικότερα, στο άρθρο 19, που αναφέρεται στην αποτίμηση κριτηρίων επιλογής Διευθυντών Εκπαίδευσης, Προϊσταμένων ΚΕΔΔΥ και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Ε.Κ. οι προτάσεις του σχεδίου νόμου κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, χρήζουν ωστόσο ορισμένων καίριων βελτιώσεων σε σχέση με την μοριοδότηση σπουδών και προσόντων. Θα μπορούσαμε να εξετάσουμε την διαβαθμισμένη μοριοδότηση όλων των τίτλων σπουδών με βάσει και τη συνάφεια με το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο. Στο σημείο αυτό να επισημάνω ότι πρέπει να μοριοδοτούνται τα πανεπιστημιακά πτυχία που ήταν αναγκαία για τον διορισμό. Το πτυχίο σε κάθε περίπτωση βοηθά και βελτιώνει την απόδοση ενός στελέχους εκπαίδευσης, ανεξαιρέτως του λόγου που αποκτήθηκε. Καλό θα ήταν, να δούμε και τα μεταπτυχιακά που προσφέρονται με τη δυνατότητα αποπεράτωσης από 3 ως 9 εξάμηνα με αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ. Είναι άδικο αυτοί που τελείωσαν σε συντομότερο χρόνο (3 εξάμηνα) να μην δικαιούνται μοριοδότησης. Επιπλέον προτείνουμε τη μοριοδότηση προϋπηρεσίας Διευθυντών των δημοσίων ΙΕΚ ως διοικητική εμπειρία.

Σχετικά με το άρθρο 22 παράγραφος 4α για το χρόνο και τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων, προτείνουμε να αυξηθούν από δυο σε περισσότερες, οι επιλογές των υποψηφίων κυρίως για τις θέσεις των Διευθυντών σχολικών μονάδων. Οι προβλεπόμενες στο σχέδιο νόμου δύο επιλογές είναι περιοριστικές.

Πριν περάσω στο επόμενο κεφάλαιο, θα ήθελα να σημειώσω ακόμη μια πρόταση, η οποία πιστεύουμε ότι θα βελτιώσει την προταθείσα διαδικασία. Προτείνουμε λοιπόν, να υπάρξει ένα σταθμισμένο ψυχομετρικό τεστ, που να αξιολογεί την προσωπικότητα, τη διοικητική-διαχειριστική ικανότητα καθώς και την συναισθηματική ισορροπία του υποψηφίου εκπαιδευτικού.

Αυτό προτείνουμε να είναι προκαταρκτικό και να μοριοδοτείται. Επειδή ωστόσο μια τέτοια πρόταση χρειάζεται οργάνωση και ενδεχομένως σύσταση επιστημονικής επιτροπής από ειδικούς, μπορούμε να την εξετάσουμε για τις επόμενες επιλογές στελεχών. Την επισημαίνω όμως επί της διαδικασίας.

Τέλος, αναφορικά με το κεφάλαιο Δ, εκφράζουμε τη σύμφωνη γνώμη μας για την επαναφορά της δυνατότητας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας της μεταφοράς θέσης εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ στην πόλη που υπηρετούν. Η δυνατότητα αυτή είναι απαραίτητη προϋπόθεση για το προσωπικό στα σώματα ασφαλείας και στις ένοπλες δυνάμεις, ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε κάποια Σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και να την παρακολουθήσουν και να την ολοκληρώσουν επιτυχώς.

Βέβαια, το θεσμικό πλαίσιο της μεταφοράς θέσης εισαγωγής - επιτρέψτε μου να πω ότι είναι μια «πονεμένη» ιστορία, την οποία, αγαπητοί συνάδελφοι, πρέπει να επανεξετάσουμε με ιδιαίτερη προσοχή. Είναι θεμελιώδους σημασίας να βρεθεί η «χρυσή τομή» και να θεσμοθετηθεί ένα πλαίσιο που θα δίνει τη δυνατότητα στους οικονομικά ασθενέστερους να σπουδάσουν αλλά και θα διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία των ιδρυμάτων.

Επιπλέον στο κεφάλαιο Δ, λύνεται και το πρόβλημα με τη διαγραφή των λεγόμενων «αιώνιων φοιτητών», που πραγματικά έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη αναστάτωση σε χιλιάδες φοιτητές και στις οικογένειές τους. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο ορθώς επιδεικνύει κοινωνική ευαισθησία και επιτρέπει με τη ρύθμιση αυτή στους φοιτητές που κινδύνευαν με οριστική διαγραφή να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Η δοκιμαζόμενη από τις μνημονιακές πολιτικές ελληνική οικογένεια χρειάζεται στήριξη και όχι μια ακόμα μαχαιριά στην πλάτη, καθώς έχει εξαντληθεί οικονομικά δεν μπορεί να συνεχίσει να επωμίζεται το βαρύ φορτίο του κόστους σπουδών, με αποτέλεσμα πολλοί φοιτητές και σπουδαστές να αναγκάζονται να αναβάλουν την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Ολοκληρώνοντας, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι οι εν λόγω ρυθμίσεις του παρόντος Σχεδίου Νόμου έχουν μεταβατικό και πιλοτικό χαρακτήρα προκειμένου να διορθωθούν ρυθμίσεις που δεν απέδωσαν.

Ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ δεν υπηρετήσαμε ποτέ τη στείρα αντιπολίτευση. Στηλιτεύσαμε με οξύτητα τις ανοίκειες επιθέσεις που δέχθηκε η Παιδεία, στηρίξαμε όμως και όσες πρωτοβουλίες ήταν προς τη θετική κατεύθυνση. Πιστοί στις θέσεις μας θα συνεχίσουμε τον αγώνα για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και των συνθηκών παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε από κοινού μια νέα εκπαιδευτική πολιτική, η οποία θα ενισχύσει και θα δώσει ώθηση στις δημιουργικές δυνάμεις του τόπου μας, στη νέα γενιά.

Μετά τον μαρασμό του δημόσιου σχολείου από τις μνημονιακές πολιτικές των προηγούμενων Κυβερνήσεων, είμαστε εδώ, για να αναβαθμίσουμε το δημόσιο σχολείο, να δώσουμε λύσεις, ανάσα και ελπίδα στους Έλληνες μαθητές και τις Ελληνικές οικογένειες. Ας δώσουμε στους νέους τη δυνατότητα να ονειρεύονται χωρίς όρια, γνωρίζοντας ότι, εάν καταφέρουν να είναι καλύτεροι, αυτό θα αναγνωριστεί. Ας συμβάλλουμε όλοι μαζί με μακρόπνοο σχεδιασμό και απροσχημάτιστο διάλογο στην ουσιαστική αντιμετώπιση των προβλημάτων του εκπαιδευτικού μας συστήματος, βάζοντας τα θεμέλια για τον αναπτυξιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας μας με άξονες τη γνώση, την ποιότητα και την καινοτομία στα δημόσια σχολεία.

Σας ευχαριστώ».

Κοινωνική Δικτύωση

twitter

Φόρμα εγγραφής





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού
Επισκέπτες: 815241
Έχουμε 2 επισκέπτες σε σύνδεση
Επιστροφή στην Κορυφή
Σχεδίαση - Ανάπτυξη Ιστοσελίδας
StauroulaXoulidou.gr - Copyright 2017