Google+
Ξουλίδου Σταυρούλα - π.Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης
Get the Flash Playerto see this player.
Αρχική σελίδα arrow Κοινοβούλιο arrow Από το κοινοβούλιο. arrow ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Παρασκευή, 08 Μάιος 2015

ΟΜΙΛΙΑ ΤΗΣ ΤΟΜΕΑΡΧΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Β΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΞΟΥΛΙΔΟΥ

ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ Σ/Ν ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ »


ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Θα ξεκινήσω με τη φράση από τον «ΕΠΙΤΑΦΙΟ» του Περικλή. «Το εύδαιμον το ελεύθερον, το δ’ ελεύθερον το εύψυχον». « Ευτυχισμένοι είναι οι ελεύθεροι και ελεύθεροι είναι οι γενναίοι».

κ. Υπουργέ, κ. Αναπληρωτή Υπουργέ η πρόταση για την αφαίρεση του μαθήματος «Περικλέους Επιτάφιος» από το πρόγραμμα της Γ΄Λυκείου είναι ένα τεράστιο λάθος καθώς αφαιρείτε ένα μάθημα που όχι μόνο συμπυκνώνει την ιδέα της Αθηναϊκής Δημοκρατίας αλλά πρεσβεύει τις αρχές της ισονομίας, της ειρήνης, της αξιοκρατίας και της φιλαλληλίας.

Αγαπητοί Συνάδελφοι, πώς είναι δυνατόν σε μια χώρα όπου γεννήθηκε η δημοκρατία, η νέα γενιά να μη διδάσκεται το μάθημα το οποίο προετοιμάζει τους αυριανούς δημοκρατικούς πολίτες της χώρας μας διαμορφώνοντας ελεύθερες και δημοκρατικές συνειδήσεις.

Οι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα ζητήματα της Παιδείας πρέπει να αποτελούν αντικείμενο ουσιαστικού και ειλικρινούς διαλόγου. Ενός διαλόγου, στον οποίο θα συμμετέχει όλη η εκπαιδευτική κοινότητα συμβάλλοντας στην επίτευξη του κοινού σκοπού, δηλαδή στην ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Από την πλευρά μας, θέλοντας πραγματικά να ανταποκριθούμε στην ανάγκη να αντιμετωπίζονται τα ζητήματα Παιδείας δημοκρατικά και συνθετικά, με πρωταρχικό μέλημα την ποιότητα της παρεχόμενης Παιδείας

και του μέλλοντος των μαθητών, έχουμε ανοίξει, από την πρώτη στιγμή, το διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, εξετάζοντας το κάθε ζήτημα με κριτική και διεισδυτική ματιά, καταθέτοντας παράλληλα τις θέσεις και τις προτάσεις μας στο Υπουργείο Παιδείας ως Κυβερνητικοί Εταίροι.

Το παρόν νομοσχέδιο της νέας κυβέρνησης, που συζητάμε σήμερα εδώ, όπως και η υπόλοιπη νομοθετική δραστηριότητα της κυβέρνησης, έρχεται να αντιμετωπίσει τις στρεβλώσεις, τις αδικίες, τα λάθη και τις παραλείψεις των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων.

Ειδικότερα, ξεκινώντας από το πρώτο κεφάλαιο του παρόντος νομοσχεδίου, δεν μπορώ να μην εκφράσω τη βαθύτατή μου ικανοποίηση για την επανασύσταση των ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ που καταργήθηκαν και την επιστροφή των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στην εκπαίδευση. Ωστόσο θα ήθελα να κάνω μια σημαντική επισήμανση στο Υπουργείο:

Το παρόν Νομοσχέδιο δεν προβλέπει να επαναλειτουργήσουν οι Τομείς και οι Ειδικότητες στα ΕΠΑ.Λ. που λειτουργούσαν πριν την κατάργησή τους. Ναι μεν «επανασυστήνονται», αλλά για το εάν και που θα λειτουργήσουν, αυτό εναπόκειται στον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπαίδευσης.

Η επαγγελματική εκπαίδευση χρειάζεται ξεκάθαρες λύσεις:

Α. ΑΜΕΣΗ επαναλειτουργία των 106 ΕΠΑ.Σ. ως ΕΠΑ.Λ. με
ΟΛΕΣ τις ειδικότητές τους.

Β. ΑΜΕΣΗ επαναλειτουργία των καταργημένων Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. χωρίς άλλη προϋπόθεση ή μεσολάβηση «απόφασης».


Γ. ΑΜΕΣΗ μετατροπή των «Σχολών» Επαγγελματικής Κατάρτισης σε ΕΠΑ.Λ.

Δ. ΑΜΕΣΗ κατάργηση της Μαθητείας από τη Δ’ τάξη του ΕΠΑ.Λ.

Αγαπητού Συνάδελφοι,

Όσον αφορά στην αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θεωρούμε ότι κινείται προς τη θετική κατεύθυνση, καθώς παρέχει στους υποψηφίους μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερες δυνατότητες επιλογών, κάτι που το προηγούμενο πλαίσιο περιόριζε, με αποτέλεσμα να μένουν εκτός Ιδρυμάτων μαθητές με υψηλές βαθμολογίες. Εντούτοις θα επιθυμούσαμε πιο ουσιαστική επικοινωνία των πεδίων και μια πιο ισορροπημένη κατανομή των σχολών. Παράλληλα προτείνουμε μεγαλύτερη προσβασιμότητα σε ορισμένες σχολές, όπως για παράδειγμα οι στρατιωτικές και οι αστυνομικές σχολές.

Ειδικότερα για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία συμφωνούμε με το άρθρο 10 και τη διάκρισή τους. Στόχος μας δεν είναι η κατάργηση κάποιου είδους σχολείου, αλλά η όσον το δυνατόν μεγαλύτερη διάδοση των καλών πρακτικών που εφαρμόζονται σε αυτά, σε όσο το δυνατόν περισσότερα δημόσια σχολεία. Η διάδοσή τους, αποτελεί αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να χαιρετίσω και την ίδρυση των Πειραματικών ΕΠΑ.Λ., που προβλέπεται από το παρόν νομοσχέδιο και συνιστά ένα βήμα μπροστά στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Επί του διαχωρισμού των όρων πρότυπα και πειραματικά θα ήθελα να επαναλάβω την πρότασή μας, στο άρθρο 11, στην παράγραφο 7, να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν αίτηση και στους δύο τύπους σχολείων και σε πρότυπα και σε πειραματικά. Ας δώσουμε στις ελληνικές οικογένειες το δικαίωμα των περισσοτέρων επιλογών.

Αγαπητοί συνάδελφοι, ειδικότερα για το Κεφάλαιο Γ, της επιλογής στελεχών θα αναφερθώ σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής επί της ουσίας καθώς αναλύσαμε τις θέσεις μας σε προηγούμενες τοποθετήσεις μας στις Επιτροπές.

Επί της διαδικασίας είχαμε υποβάλλει, πριν την κατάθεση του Νομοσχεδίου τις προτάσεις μας προς στην ηγεσία του Υπουργείου και είναι θετικό ότι πολλές από τις παρατηρήσεις και τις ενστάσεις μας ενσωματώθηκαν στο παρόν Σ/Ν. Ωστόσο να επισημάνω και πάλι την πιλοτική λειτουργία των ρυθμίσεων που προωθούνται, χωρίς αυτό να αποτελεί άλλοθι σε περίπτωση αποτυχίας της προτεινόμενης διαδικασίας. Να υπογραμμίσω ότι η βαρύτητα των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας θα κριθεί και στην πράξη.

Το έργο των Διευθυντών θα κριθεί εκ του αποτελέσματος, όπως θα κριθεί και η ψήφος του Συλλόγου, ως σχολική μονάδα.

Επισημαίνουμε ωστόσο τις αδικίες σχετικά με τη μη μοριοδότηση των μονοετών μεταπτυχιακών που έχουν αναγνωριστεί από τον ΔΟΑΤΑΠ, ζητάμε την μεγαλύτερη απόκλιση μονάδων μεταξύ των τίτλων του Διδακτορικού και του Μεταπτυχιακού, τη μοριοδότηση τίτλων αναλογικά με τη συνάφεια προς το εκπαιδευτικό και διοικητικό έργο, τη μοριοδότηση προϋπηρεσίας Διευθυντών/Υποδιευθυντών των δημοσίων ΙΕΚ ως διοικητική εμπειρία, αλλά και την αποτίμηση της άσκησης καθηκόντων όσων εκπαιδευτικών έχουν θητεύσει στη θέση συντονιστή εκπαίδευσης εξωτερικού. Θα επαναλάβω την πρότασή μας να υπάρξει ένα σταθμισμένο ψυχομετρικό τεστ, που να αξιολογεί την προσωπικότητα, τη διοικητική-διαχειριστική ικανότητα καθώς και την συναισθηματική ισορροπία του υποψηφίου εκπαιδευτικού. Αυτό προτείνουμε να είναι προκαταρκτικό και να μοριοδοτείται. Επιπροσθέτως προτείνουμε να αυξηθούν από δυο σε περισσότερες, οι επιλογές των υποψηφίων κυρίως για τις θέσεις των Διευθυντών σχολικών μονάδων. Οι προβλεπόμενες στο σχέδιο νόμου δύο επιλογές είναι περιοριστικές.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Θα ήθελα να αναφερθώ στην τροπολογία που καταθέσαμε και αφορά στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ).

Με δεδομένο ότι η υπηρεσία στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως διδακτική, εφόσον δεν είναι διδασκαλία μέσα σε τάξη, χρειάζεται να αποσαφηνιστεί για λόγους ισότητας προς τους δασκάλους και καθηγητές ότι και για τα μέλη του ΕΕΠ η εκπαιδευτική υπηρεσία που μοριοδοτείται είναι αυτή που έχει προσφερθεί σε ΣΜΕΑΕ.

Επιπλέον είναι γνωστό ότι υπάρχουν 4 τύποι ειδικών σχολείων στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης. Τα ειδικά Δημοτικά, τα Ειδικά Γυμνάσια-Λύκεια, τα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια - Λύκεια (πρώην ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ ή Β΄ βαθμίδας) και τέλος τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.

Στην τροπολογία μας, στο άρθρο 17, που αφορά στις προϋποθέσεις επιλογής, όπως αναφέρεται για τους δασκάλους και καθηγητές, προτείνουμε να εξασφαλίζεται και για τα μέλη του ΕΕΠ ότι έχουν υπηρετήσει τουλάχιστον επί τριετία στον τύπο της Σχολικής Μονάδας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) όπου επιθυμούν να γίνουν διευθυντές. Με τον τρόπο αυτό αφενός τηρείται η συνταγματική αρχή της ισότητας, αφετέρου αποφεύγεται το ενδεχόμενο κάποιος που δεν έχει υπηρετήσει ποτέ σε κάποιο τύπο σχολείου να γίνει διευθυντής σε αυτό.

Συνεχίζοντας επί του ιδίου άρθρου να σημειώσω ότι με τη διατύπωση που εισάγεται στο Σ/Ν, η υπηρεσία σε ΚΕΔΔΥ συνυπολογίζεται στο αρχικό κριτήριο της δεκαετούς υπηρεσίας, αλλά δεν προσμετράται ως προϋπηρεσία και μάλιστα σε κάθε τύπο σχολείου στο επιμέρους κριτήριο της τριετίας, αφού το ΚΕΔΔΥ είναι διαγνωστική υπηρεσία και όχι σχολική μονάδα. Η λειτουργία του ελάχιστη ομοιότητα έχει με αυτή των σχολείων τόσο για το διδακτικό όσο και για το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ο ρόλος δε του Δ/ντή σχολικής μονάδας είναι πολυποίκιλος, έχοντας μεταξύ άλλων και παιδαγωγική διάσταση, διαφέροντας από εκείνον του Προϊσταμένου ΚΕΔΔΥ. Γι΄αυτό και προχωρήσαμε σε πρόταση αναδιαμόρφωση της αντίστοιχης παραγράφου στην τροπολογία μας.

Τέλος, αναφορικά με το κεφάλαιο Δ, εκφράζουμε τη σύμφωνη γνώμη μας για την επαναφορά της δυνατότητας στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας της μεταφοράς θέσης εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ στην πόλη που υπηρετούν. Η δυνατότητα αυτή είναι απαραίτητη προϋπόθεση για το προσωπικό στα σώματα ασφαλείας και στις ένοπλες δυνάμεις, ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε κάποια Σχολή της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και να την παρακολουθήσουν και να την ολοκληρώσουν επιτυχώς.

Επιπλέον στο κεφάλαιο Δ, λύνεται και το πρόβλημα με τη διαγραφή των λεγόμενων «αιώνιων φοιτητών», που πραγματικά έχει προκαλέσει τόσο μεγάλη αναστάτωση σε χιλιάδες φοιτητές και στις οικογένειές τους. Θεωρούμε ότι το Υπουργείο ορθώς επιδεικνύει κοινωνική ευαισθησία και επιτρέπει με τη ρύθμιση αυτή στους φοιτητές που κινδύνευαν με οριστική διαγραφή να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Η δοκιμαζόμενη από τις μνημονιακές πολιτικές ελληνική οικογένεια χρειάζεται στήριξη και όχι μια ακόμα μαχαιριά στην πλάτη.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Η χθεσινή τροπολογία που υπογράφεται από τον Υπουργό Παιδείας, τον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αφορά στον επανακαθορισμό της συνολικής επιφάνειας του ακινήτου στην περιοχή του Βοτανικού, όπου επιτρέπεται σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (άρθρο 3,ν. 3512/2006) η κατασκευή του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών, κατατέθηκε σ΄ένα νομοσχέδιο που αφορά ρυθμίσεις για την Παιδεία, οι οποίες μάλιστα έχουν το χαραχτήρα του κατεπείγοντος. Πραγματικά μιλάμε για μια τροπολογία η οποία, αφενός δεν σχετίζεται με το παρόν Σ/Ν, αφετέρου είναι άκαιρη εφόσον η ίδια δεν υποστηρίζει τον κατεπείγοντα χαρακτήρα της.

Θέλω να υπενθυμίσω ότι το συγκεκριμένο θέμα είναι ένα θέμα πολύπλευρο και πολυεπίπεδο καθώς ενέχει διάφορες συνιστώσες εκπαιδευτικής, οικονομικής αλλά και εθνικής σημασίας. Με ερώτησή μου την 1.8.2013 με Α.Π. 434 σχετικά με τη χρηματοδότηση ανέγερσης μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα, είχα θέσει την έντονη αντίρρηση και διαφωνία μου στο θέμα στον τότε Υπουργό Παιδείας, από τον οποίο ουδέποτε πήρα απάντηση και στον Υπουργό Εξωτερικών, ο οποίος απάντησε ότι το θέμα δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του.

Επανήλθα επί του θέματος με επόμενη σχετική ερώτηση (με Α.Π. 4189) στις 25.11.2013 υπογραμμίζοντας ότι το άρθρο 3 του Ν.3512/2006 που ορίζει ότι «η ανέγερση του Τεμένους θα γίνει με δαπάνες του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων σε έκταση που θα παραχωρηθεί στο Δημόσιο» βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 106 παρ.6 του Συντάγματος που ορίζει ότι Νόμος μπορεί να ορίσει συμμετοχή στη δαπάνη Δημοσίου αυτών που ωφελούνται από την εκτέλεση έργων κοινής ωφελείας ή γενικότερης σημασίας για την γενικότερη ανάπτυξη της χώρας. Επίσης το άρθρο 17 παρ. 6 του Συντάγματος αναφέρει ότι νόμος μπορεί να επιτρέψει απαλλοτρίωση υπέρ του Δημοσίου ευρύτερων ζωνών όταν πρόκειται να εκτελεστούν έργα κοινής ωφελείας ή γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας. Θέλετε λοιπόν να μας πείτε ότι το συγκεκριμένο έργο, Κύριοι Υπουργοί, είναι κοινής ωφέλειας ή για την γενικότερη ανάπτυξη της χώρας;

Θέλετε να μας πείτε ότι η χρηματοδότηση του Τεμένους με 946.000 ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο δικαιολογείται ως έργο κοινής ωφελείας για τη χώρα και μάλιστα σ΄ένα νομοσχέδιο για την Παιδεία όπου εκκρεμούν χιλιάδες αδιόρθωτα προβλήματα από τις μνημονιακές Κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ;

Ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ θεωρούμε ότι σε μία τόσο κρίσιμη κοινωνική και οικονομική συγκυρία για τη χώρα και τους Έλληνες μία τροπολογία που “ξεπαγώνει” και δίνει το πράσινο φως στην κατασκευή του Ισλαμικού Τεμένους είναι τουλάχιστον άκαιρη, ενώ δείχνει αδυναμία ιεράρχησης των πραγματικών αναγκών και προβλημάτων του Έλληνα Πολίτη, την στιγμή μάλιστα που η χρηματοδότηση μιας τέτοιας ενέργειας από τον κρατικό προϋπολογισμό είναι τουλάχιστον προκλητική. Ας σκεφτούμε πρώτα και ας μεριμνήσουμε για τις πραγματικές ανάγκες της Παιδείας, όπως είναι οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, σχολεία με ελλειπείς υλικοτεχνικές υποδομές, σχολεία που συγχωνεύτηκαν, χωρίς πετρέλαιο, μαθητές που δεν μπορούν να διαβάσουν από την πείνα, κατάργηση μέρους της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και τόσα άλλα που θα μπορούσα να απαριθμήσω και είναι της παρούσης. Άλλωστε να σημειώσω ότι στη χώρα μας, όπου επιτρέπεται η ανεξιθρησκεία, λειτουργούν λατρευτικοί χώροι σε όλη την Ελλάδα, που επιτρέπουν στους μουσουλμάνους συμπολίτες μας να τελούν τις λατρευτικές τους συνήθειες.

Η τροπολογία αυτή είναι τουλάχιστον προκλητική και απαράδεκτη και θα είναι ακόμη πιο απαράδεκτη αν η σημερινή Κυβέρνηση μετά από 9 χρόνια επισφραγίσει το «δωράκι» του κ. Σαμαρά στους μεγαλοεργολάβους της χώρας, Μπόμπολα, Περιστέρη, Κόκκαλη και Ιωάννου.

Ως ΑΝΕΞΑΡΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ζητάμε να αποσυρθεί η εν λόγω προκλητική τροπολογία καθώς αν δεν αποσυρθεί θα την καταψηφίσω.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η Ελληνική κοινωνία τελεί σε επείγουσα ανάγκη ανασυγκρότησης. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση της κρίσης δεν μπορεί παρά να στηρίζεται σε παραγωγικές επενδύσεις πρώτιστη μεταξύ των οποίων είναι αυτή σε ανθρώπινο κεφάλαιο. Η Ελλάδα επείγεται να επενδύσει στην παιδεία, την εκπαίδευση, την έρευνα, την κατάρτιση και την επιμόρφωση προκειμένου συντεταγμένα και δίχως να χαθεί η κοινωνική συνοχή να βαδίσει προς αυτό που ονομάζεται ‘οικονομία της καινοτομίας’ και ‘παραγωγική ανάταξη’.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Ας μην βυθιστούμε στην κινδυνολογία της κρίσης, ας μην εγκλωβιστούμε στις κόκκινες γραμμές των θεσμών. Είναι επιτακτική ανάγκη να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες του παρόντος -γιατί πάντα υπάρχουν ευκαιρίες- και να προετοιμαστούμε για τις ευκαιρίες του μέλλοντος μέσα από πραγματικές ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και θα επιτρέψουν στη νέα γενιά να ελπίζει ξανά ότι οι σπουδές της δεν θα πάνε χαμένες.

Σας ευχαριστώ.

Κοινωνική Δικτύωση

twitter

Φόρμα εγγραφής





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού
Επισκέπτες: 760881
Έχουμε 3 επισκέπτες σε σύνδεση
Επιστροφή στην Κορυφή
Σχεδίαση - Ανάπτυξη Ιστοσελίδας
StauroulaXoulidou.gr - Copyright 2017