Google+
Ξουλίδου Σταυρούλα - π.Βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης
Get the Flash Playerto see this player.
Αρχική σελίδα arrow Θέσεις - Απόψεις arrow Θέσεις arrow Αναπτυξιακό Περιβάλλον!

Αναπτυξιακό Περιβάλλον!

Παρασκευή, 05 Απρίλιος 2013




Μόνο ανάπτυξη δεν προοιωνίζεται το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αλλά ξεπούλημα της εθνικής μας περιουσίας, της πολιτισμικής μας κληρονομίας και των φυσικών πόρων.

Πρόκειται για άλλον ένα νόμο που αλλάζει ξανά τη νομοθεσία των φαστ-τρακ ιδιωτικών επενδύσεων.

Καταρχάς, θα πρέπει η κυβέρνηση να αξιολογήσει την ίδια τη διαδικασία του φαστ τρακ, αφού από τον πρώτο νόμο που ψηφίστηκε (2010) έως και σήμερα, δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση του αν όντως υπήρξαν επενδύσεις, που να αδειοδοτήθηκαν με αυτές τις διαδικασίες, και να έχουν προσφέρει κάτι στην χώρα και στην ανάπτυξη.

Αντ’ αυτού, έρχεστε για τρίτη φορά να αλλάξετε τη φαστ τρακ νομοθεσία, για να την προσαρμόσετε φωτογραφικά σε συγκεκριμένους επενδυτές.

Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι με αυτές τις ρυθμίσεις θα δοθούν κίνητρα στους επενδυτές, αγνοούν -ηθελημένα ή αθέλητα άραγε;- ότι ο σοβαρός επενδυτής το πρώτο ζήτημα, το οποίο προσέχει στη χώρα που θα κατευθυνθεί για να επενδύσει, είναι το σταθερό νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο.

Και η κυβέρνηση τι κάνει; Αλλάζει τις ρυθμίσεις κάθε εξάμηνο!

Στο άρθρο 11 λέτε ότι μπορούν για κάθε επενδυτή να θεσπιστούν ειδικά φορολογικά κίνητρα και να απαλλάσσεται από τέλη και ειδικούς φόρους –άρα ούτε τα δημόσια έσοδα θα κερδίσουν από αυτές τις επενδύσεις.

Με τη συνεχή αλλαγή των όρων του επενδυτικού περιβάλλοντος, με τη νομοθέτηση υπέρ συγκεκριμένων επενδυτών που πλέον στον νόμο αυτό έχουν και ονοματεπώνυμο, δεν προσελκύετε επενδυτές, προσελκύετε μόνο κοράκια που νοιάζονται να κάνουν χωρίς κόστος, - με τη χρηματοδότηση των ΕΣΠΑ και του ελληνικού δημοσίου,- επενδύσεις που θα καταστρέψουν το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, θα καταπατήσουν τον αιγιαλό και την παραλία. Δεν θα ελεγχθούν ποτέ για το αν έδωσαν ο,τιδήποτε στον τόπο και στο τέλος θα βγάλουν τα κέρδη στο εξωτερικό και θα κλείσουν, όπως έγινε με τις ιδιωτικές εταιρίες του ρεύματος!

Προκύπτει λοιπόν επί της αρχής ένα θέμα σκοπιμότητας αυτού του νομοσχεδίου. Με τους φαστ τρακ νόμους καταστρατηγείται η ισότητα όλων απέναντι στους νόμους του κράτους: φτιάχνονται δύο νομοθεσίες μία για όσους η Διυπουργική Επιτροπή θα βαφτίσει ως «στρατηγικούς επενδυτές» και μία για όλους τους υπόλοιπους πολίτες!

Και ποιοι είναι «στρατηγικοί επενδυτές»; Σύμφωνα με το άρθρο 1 όσοι φέρνουν «ποσοτικά και ποιοτικά αποτελέσματα σημαντικής εντάσεως στη συνολική εθνική οικονομία», λ.χ. να φέρνουν «150 νέες θέσεις εργασίας»!

Ποιος θα αποφασίζει; Η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων; άρθρο 1. Ξέρετε τι σημαίνει αυτό;

Ένα νέο κύκλο διαφθοράς, με συναλλαγή μεταξύ των υποψήφιων επενδυτών και της κυβέρνησης για το ποιος θα χαρακτηριστεί «στρατηγικός επενδυτής» και άρα θα απολαύσει ειδικούς όρους στην επένδυσή του.

Γιατί ο στρατηγικός επενδυτής, σύμφωνα με τα άρθρα αυτού του νομοσχεδίου έχει ειδικό τρόπο, με τον οποίο αντιμετωπίζεται από το δημόσιο, ειδικούς όρους δόμησης (κατά παράβαση κάθε πολεοδομικού σχεδιασμού), ειδικούς όρους χρήσης γης, προτεραιότητα στις χρηματοδοτήσεις, ακόμη και ειδικό τρόπο που παίρνει άδεια διαμονής στη χώρα!

Το έχουμε παρατηρήσει να συμβαίνει ήδη στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας: εκατοντάδες Έλληνες προσπάθησαν να επενδύσουν στα φωτοβολταϊκά, ξοδεύοντας χρόνο και χρήμα, και τελικά μερικοί βρέθηκαν μπροστά ως «στρατηγικοί επενδυτές», πήραν όλες τις χρηματοδοτήσεις και ειδικούς όρους για την επένδυσή τους!

Ρωτάτε τους ανθρώπους αυτούς πώς τους φαίνεται να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στην αντιμετώπισή τους από τους νόμους; Δεν έχετε το δικαίωμα να διαμορφώνετε δύο ειδών νομοθεσίες στη χώρα, διαλύοντας κάθε έννοια δικαίου και ισότιμης μεταχείρισης.

Σε αυτή την αίθουσα έχουμε ακούσει πολλά για την αναδιάρθρωση του δημοσίου. Κλείνετε πανεπιστήμια, κλείνετε σχολεία, νοσοκομεία, υπηρεσίες πολιτισμού με πλούσιο έργο. Και έρχεστε με το άρθρο 12 αυτού του νομοσχεδίου να ιδρύσετε μια ολόκληρη Γενική Γραμματεία μόνο για την εξυπηρέτηση των Στρατηγικών Επενδύσεων; Και μάλιστα με μια Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων που έχει Τμήματα άνευ αρμοδιοτήτων: Τμήμα Πολεοδομίας, Τμήμα Δασών, Τμήμα Αιγιαλού και Παραλίας, Τμήμα Αρχαιολογικών Αδειών.

Πρόκειται για αρμοδιότητες που ανήκουν σε άλλα Υπουργεία! Είναι δυνατόν οι αρχαιολογικές αδειοδοτήσεις να μην εκδίδονται από το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού (που το έχετε υποβαθμίσει σε Γενική Γραμματεία) και τις Εφορείες Αρχαιοτήτων και να εκδίδονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης;

Εξίσου απαράδεκτο είναι και το ότι παρακάμπτετε τον Αρχαιολογικό Νόμο στην παρ. 2 του άρθρου 5 του νομοσχεδίου, ώστε να αποφασίζουν για την τύχη των αρχαιοτήτων όχι οι αρμόδιες υπηρεσίες, αλλά ο Υπουργός Ανάπτυξης και ο Υπουργός Παιδείας.

Τι σημαίνει αυτό, για παράδειγμα, για το ναό του Απόλλωνος Ζωστήρος, ένα σημαντικό μνημείο που βρίσκεται στην περιοχή του Αστέρα Βουλιαγμένης που τον έχετε βγάλει για ξεπούλημα; Η τύχη του ναού θα αποφασιστεί με μια Κοινή Υπουργική Απόφαση, πέρα και μακριά από τους καθ’ ύλην αρμόδιους αρχαιολόγους που τον έσκαψαν, τον προστατεύουν και προσπαθούν να τον αναδείξουν;

Τι θα σήμαινε αυτό για τις σημαντικές αρχαιότητες του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη; Ότι οι σημαντικότερες βυζαντινές αρχαιότητες της Θεσσαλονίκης θα είχαν καταστραφεί πριν καν προλάβει να το μάθει κανείς; Πριν προλάβουν να διατυπωθούν εναλλακτικές λύσεις, όπως έχει γίνει τώρα, για τη συνύπαρξη αρχαιοτήτων και σταθμού; Με μια απόφαση δύο Υπουργών;

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι ο αρχαιολογικός νόμος έχει εκδοθεί κατ΄ εντολή του άρθρου 24 του Συντάγματος, και είναι αντισυνταγματικό να τον παρακάμψετε. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η χώρα μας έχει υπογράψει πλήθος Διεθνών Συμβάσεων για την προστασία των μνημείων, που μας επιβάλλουν να ασχολούνται με τα μνημεία οι εξειδικευμένοι προς τούτο επιστήμονες: αρχαιολόγοι, αρχαιολόγοι-μουσειολόγοι, ιστορικοί τέχνης, αρχιτέκτονες.

Γνωρίζετε ότι είναι αντισυνταγματικό να τους παρακάμψετε όταν πρόκειται για μνημεία που είναι τμήμα της διεθνούς πολιτιστικής κληρονομιάς. Ως εκ τούτου, στο συγκεκριμένο σημείο πρέπει να απαλειφθεί η φράση «κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης» και να γραφεί «τηρουμένων των διατάξεων του Ν.3028».

Οι παράγοντες που επιδρούν και καθιστούν αναγκαίες τις αναθεωρήσεις των αρχικών αποφάσεων και νόμων, πηγάζουν από τις εξελίξεις και τις μεταβολές των συνθηκών του ιδιαιτέρως δύσκολου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Οι όποιες τροποποιήσεις πραγματοποιούνται, κρίνονται σκόπιμες και αναγκαίες, ώστε το εκάστοτε υλοποιούμενο επενδυτικό σχέδιο να ανταποκρίνεται στις τρέχουσες και μελλοντικά μεταβαλλόμενες ανάγκες των επιχειρήσεων με γνώμονα τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας τους.

Συνεπώς η άπαξ τροποποίηση του επενδυτικού νόμου δεν ανταποκρίνεται ούτε στη φύση των επενδύσεων αυτών αλλά ούτε και στη πραγματικότητα και στις ανάγκες των επιχειρήσεων στις παρούσες συγκυρίες.

Επιπροσθέτως με το Σχέδιο Νόμου «Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις» διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι μόνο «φιλικό» δεν είναι για την χώρα μας, αυτό το νομοσχέδιο μιας και με αυτόν τον τρόπο διαμορφώνετε τις κατάλληλες συνθήκες ξεπουλήματος από ό, τι έχει μείνει στην περιουσία του ελληνικού λαού είτε αφορά την οικονομία, είτε τους φυσικούς πόρους και το περιβάλλον, είτε τον πολιτισμό μας.

Κοινωνική Δικτύωση

twitter

Φόρμα εγγραφής





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού
Επισκέπτες: 760862
Έχουμε 3 επισκέπτες σε σύνδεση
Επιστροφή στην Κορυφή
Σχεδίαση - Ανάπτυξη Ιστοσελίδας
StauroulaXoulidou.gr - Copyright 2017